בין כרמים לבין שמיים ולא בירושלים- מלון גילהאם

Sharing is carring

לתפוס את ההזדמנות בשתי ידיים

לאחרונה הוזמנתי ביחד עם בלוגר התיירות האדיר חן עמר, לביקור במלון בוטיק חדש בקפריסין הטורקית, ולא סתם מלון, מלון שבמקרה גם ממוקם בתוך יקב של יין איכותי ומשובח. בתור חובבת מושבעת של יין וטיולים מיוחדים, לא חשבתי פעמיים וקפצתי על ההזמנה או יותר נכון עפתי עליה ויצאתי למסע קצר ומפנק למשך 36  שעות, במרחק 40 דקות מנתב”ג, שכולו חלום של אוויר הרים, שמיים כחולים והמון יין טוב. 

על מלון גילהאם –   Gilham Hotel

מלון גילהאם הוא מלון בוטיק חדש הממוקם בתוך חלום – בהרים המשגעים של קפריסין הטורקית.

למרות התדמית שנוצרה לקפריסין הטורקית, ההגעה לשם ממש פשוטה וזולה – טיסה ללרנקה ומשם, מונית שלוקחת אתכם ישר למלון, בנסיעה שעורכת פחות או יותר שעה ובעלות של 65 יורו. זהו, אתם בתוך החלום. 

המלון שהוקם ביוזמת משפחת פרידמן הישראלית (בעלי המלון), משלב בין מודרניות לכפריות וזה בא לידי ביטוי דרך העיצוב הקסום שלו, עליו חתום משרד העיצוב “נרובאי” הישראלי, שחתום גם על לא מעט פרויקטים ייחודיים ומדליקים בארץ.

העיצוב הולך יד ביד עם החזון המטורף של המשפחה והוא קם לתחייה, הודות לשמירה על כל הפרטים הקטנים שהופכים אותו לכל כך יפה ומדויק. 

מה במלון?

31 חדרים מושקעים, ברמה הגבוהה ביותר והשוס? המיועדים למבוגרים בלבד.

היות והמלון נטול ילדים (לא שיש לי חלילה משהו נגדם!), תוכלו באמת להירגע ולהתפנק  בימים קרירים על ידי טבילה בבריכה חיצונית מחוממת ומהממת, או לרבוץ בימים קצת יותר חמימים, ליד בריכה נוספת הצופה אל נוף ההררי, ירוק ואינסופי. אומנם כשהייתי שם היה קצת יותר קר, אבל אני כבר לגמרי מדמיינת את עצמי יושבת עם כוס יין צוננת ביד, שקט ונעים סביבי, על שפת הבריכה בקיץ הבא.

חוץ מזה, מתחם התיירות של המלון נמצא ממש בתוכו, אז תוכלו להנות מיין נהדר ואוכל נפלא ולצפות בהופעות מגוונות ומעניינות, מבלי להתרחק מהמלון.  

והדבר הכי נפלא? המלון פשוט משתלב עם הנוף בצורה כל כך מושלמת, שזה מרגיש כאילו הוא היה שם תמיד או שהושקעו שנים של עבודה בבנייה שלו. כשמאור פרידמן הבעלים סיפר לי שהוא נבנה בפחות משנתיים, הוא השאיר אותי ללא מילים ואתם יודעים כמה זה לא אופייני לי. 

החדרים

וואוו… החדרים!

נתחיל בזה שלמרות שמדובר במלון, הם ממש מבודדים וממוקמים במרחק טוב אחד מהשני, ככה שבאמת תקבלו את השקט שאתם מחפשים, בלי הפרעות או רעשים.

מעבר לזה, הם שיא השלמות! חשבו על הכל, עד הפרט האחרון וזה מורגש. המיטה בחדר זאת ביי פאר המיטה הכי נוחה שישנתי בה אי פעם, עם כרית קסמים מופלאה, שממש לא גרמה לי לרצות לקום ממנה לעולם. 

מה עוד בחדר? מקלחת גדולה ומפנקת (שזה בדיוק מה שנחוץ לנופש רומנטי מושלם), מיני בר מלא בכל טוב ושירות חדרים מעולה ומדויק – ככה שאם תרצו, תוכלו להישאר בחדר כל היום. למרות שחבל, כי הנוף בסביבת המלון הורס. בדיוק בגללו ועל מנת להשלים את החבילה, לכל חדר יש מרפסת פרטית אדירה שצופה אל ההרים המושלמים או אל הכרמים היפיפיים. כל היופי הזה, במחיר שאפילו אי אפשר לחלום עליו בארץ – 180 יורו בממוצע לחדר זוגי, כולל ארוחת בוקר מפנקת, עליה נדבר בהמשך. 

 

האוכל

אוכל, אוכל, אוכל – כמה אני אוהבת לדבר על אוכל ועוד יותר מלדבר עליו, אני אוהבת לאכול אותו, במיוחד שמדובר באוכל טוב.

על הפן הקולינרי של המלון אחראית שפית ישראלית נהדרת – עדי עובדיה, שבנתה תפריט עם מנות טעימות ומדויקות, מפרודוקטים מקומיים מפתיעים ומעניינים שמשלימים את החוויה הכללית של המקום. זה מתחיל כבר בארוחת הבוקר, שמשלבת בין מבחר מנות מהתפריט הנפלא שהיא בנתה לבין בופה פתוח בו מוגשים קינוחים, גבינות, פירות טריים ופירות יבשים.

בצהריים אני ממליצה להתפנק עם אחת מהמנות המעניינות בתפריט, במרפסת המקסימה של המסעדה ולהנות משמש נעימה מול הנוף ההורס שנשקף ממול. 

כשהגענו לארוחת הערב, הבנו את כוחה האדיר של המסעדה – סוג של הצגה עם מנות סופר מעניינות וכל כך טעימות – ביניהן צלעות עם אורז לבנוני, שרימפס קדאיף ועוד. והמחירים? ממש ממש נוחים, בין 45-62 לירה טורקית (תעשו חישוב, זה לא הרבה). כמובן שלצד כל אחת מהארוחות (ובעיקר בארוחת הערב), חייבים להצמיד בקבוק יין להשלמת החוויה, כיאה לבילוי במלון שמוקף כרמים.  

 

הכרמים

אם התחלנו לדבר על יין, אי אפשר שלא לדבר על הכרמים המופלאים שמקיפים את המלון וממש לא ממוקמים שם רק בשביל היופי. כחלק מהחזון המטורף של בעלי המלון, הוטסו מישראל זני גפנים שמתאימים בדיוק לאקלים באזור ובעזרתם הוקם שם יקב, בניצוחה של הייננית הישראלית לין גולד. לין העתיקה את חייה ביחד עם משפחתה לקפריסין הטורקית, לטובת הפרויקט מעורר ההשראה הזה, היא מנהלת את היקב עוד משלב הקמתו והיא ממש לא מתכוונת לחזור לארץ (תכלס אני לגמרי מבינה למה…). היקב של המלון הוא היקב הראשון שהוקם בקפריסין הטורקית, מה שבהחלט עזר לו לקבל את תואר מלון הבוטיק הטוב ביותר באי. 

 

היין

דיברנו על הכרמים ועכשיו זה הזמן לדבר על אחד מהכוכבים הגדולים של המלון – היין. תראו, שתיתי כמה כוסות יין בחיי ואני מכריזה בזאת, שזה היין הטוב ביותר ששתיתי בחיי וזה אומר המון. היין קליל, נעים, מחליק בגרון בקלות ובעיקר, גרם לי להמשיך לשתות אותו בלי הפסקה.

ליקב יש 40 דונם של כרמים משובחים, מהם הוא מנפיק 50 אלף בקבוקים בשנה – לגמרי מדדים של בוטיק. וטוב שככה, כי ככה מתאפשר שמירה על סטנדרט ממש גבוה. 

 

נקודת התורפה הפצפונת והיחידה שחוויתי בטיול המשוגע הזה הייתה, המחסור ברוזה. אתם יודעים כמה אני משוגעת על רוזה ולצערי כשהגעתי, גיליתי שהרוזה של היקב נגמר – בשורה טובה ליקב, לי קצת פחות. מסתבר שהמקומיים ואורחי המלון מזמינים את היין ומשלמים עליו, עוד לפני שמתחיל הייצור! זה מטורף, מדהים ומעורר השראה, שהמקום הצליח ליצור לעצמו שם שכזה, כל כך מהר.  

אז “התפשרתי” על יין אדום ולבן ותקשיבו, שמדובר ביין כזה איכותי זה ממש לא מרגיש פשרה. למדתי שאני לגמרי יכולה להנות גם מיין אדום או לבן, במיוחד שהוא כזה משובח. אבל אין ספק שנשאר לי טעם של עוד, אז אין ברירה אני אהיה חייבת לחזור לטעום את הרוזה, כי הוא בכל זאת הפייבוריט שלי.  

מה עוד אפשר לעשות במלון?

לסייר ביקב של המלון ולהכיר עוד קצת לעומק את תהליך ההכנה והפיקוח המדהים של הכנת היין, ללמוד על ההבדלים בייצור בין יין אדום ולבן, על תהליכי התסיסה השונים ועל הזמן וההשקעה שדרושה על מנת להגיע להרכב יין משובח ומוצלח, והוא מוצלח. ביקב החליטו להיות טובים לאדמה עליה גדלים הגפנים ועל מנת לצמצם פסולת, הם הופכים את קליפות הענבים לקומפוסט שמעשיר את הקרקע או תורמים אותם ליצרני ערק וג’ין מקומיים, שמיישנים אותם בחבית במשך שנה וחצי. כמובן, שכמו כל סיור מוצלח ביקב, היין זורם כמו מים – אז תבואו מוכנים לתפוס ראש. 

בנוסף לסיור המשגע, תוכלו להנות במלון משיעורי יוגה, מספא מדהים עם אמבט יין אל מול נוף קסום, מסאז’ים ומכון כושר. לא מספיק? בא לכם לצאת קצת להסתובב? אז בנוסף לשיטוט בהרים הקסומים בסביבת המלון, במרחק של 7 דקות נסיעה, תוכלו להגיע לחוף ים מסודר ומפנק. 

כמה מילים לסיכום,

כמוני, בטח גם אתם חיפשתם לא פעם חופשה זוגית בסטנדרט כזה, מבלי להצטרך למשכן את הבית. אז כשבארץ זה לא ממש קורה, אין סיבה לא לעלות על טיסה קצרה (וזולה!) ולהגיע לחופשה מפנקת ויוקרתית בגילהאם. מבחינתי, זה לגמרי המקום לחופשה זוגית אידאלית ויש בו בדיוק מה שכל זוג צריך כדי לקבל בוסט של אנרגיות טובות. בגלל שההגעה לשם סופר פשוטה וקלה ואם מחשבים את כל העלויות הטיסה, פלוס המלון, פלוס כל הפסיליטיז המטורפים שיש שם – זה עדיין יוצא יותר זול מרוב החופשות בארץ, לפחות ברמה הזו.

אז אני חייבת לומר תודה למלון גילהאם ולמאור פרידמן על ההזמנה לחוות את החוויה המטריפה הזו ועל האירוח המשגע. תודות נוספות לטליה צורף, שאפשרה לי להנות מזמן איכות לצד האומנות שלה ולאדיר אסרף הצלם האלוף שליווה את כל המסע הזה.

עשיתי לכם חשק, אה? מתי אתם קופצים לחופשה מפנקת בגילהאם? כמובן, שאתם לגמרי חייבים לספר לי עליה. 

לאינסטגרם של המלון 

לינק לכל הסיקורים בסטורי

 

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *