חאן דרך הבשמים

Sharing is carring

בלב ליבו של המדבר, עם הילדים או לבד בחאן דרך הבשמים

לאחרונה, רגע לפני שאני מגיעה ליעד של טיול שסגרתי, מתחילות לעלות לי מחשבות שאולי המקום הזה לא באמת מספיק יעניין את העוקבות שלי או שאולי טעיתי שהזמנתי את המקום הזה והוא לא יהיה שווה ומפתה כמו שהוא נראה מבעד לעדשת המצלמה. למזלי, כל פעם מחדש לא רק שאני טועה בגדול, אני עוד יותר מתלהבת ומתרגשת מהמקום במציאות.

הטיול לערבה תוכנן ממש מזמן. רציתי להנות ממדבר אמיתי, ענקי, מלא בשקט, מלא בכלום כזה, שממלא אותך בעוצמות מטורפות, עם אנשים מרתקים ועם וייב מדברי ואחר.

יומיים לפני שהתחיל הסגר הגדול הייתי אמורה להגיע לשם, אבל אז הגיעה הקורונה ושינתה לי (ולעוד מיליוני אנשים ברחבי העולם) את התוכניות.

חאן מדברי אמיתי ועוצמתי

אחרי שלוש שעות נסיעה מהרצליה, הגענו למושב צופר שבערבה. אז אומנם 3 שעות זה לא מעט, אבל אחרי חופשת הקורונה שנכפתה עלינו ולא ראינו את האופק, גם נסיעה ארוכה יותר לא הייתה מונעת ממני להגיע לשם.  

ובסוף דרך ארוכה ויפיפייה הגענו לחאן דרך הבשמים.

כמו שאתן יודעות יש צימר ויש צימר והצימרים של חאן דרך הבשמים, הם פשוט צימרים מדבריים מושלמים. הצימרים ממוקמים בתוך חאן דרך הבשמים ובעצם מספקים חווית לינה קצת יותר מפנקת מאשר הלינה באוהלי החאן. 

החאן שייך למשפחה קסומה ואדיבה ובני הזוג נטע ודני הפעילו אותו עד עכשיו בעיקר בעונות הפחות חמות, כי לינה באוהלי חאן גדולים נחשבת יותר מבוקשת ומתאימה לחורף. במרכז החאן ממוקם מאהל גדול ומסביבו יש מתחמים קטנים יותר, כך שלכל משפחה יש את המאהל שלה. אך במקביל אפשר להנות ממרחבים משותפים, ארוחות בוקר גדולות ומפנקות, בריכה גדולה ומחוממת שפועלת בחורף ונראית פינוק אמיתי ובעיקר, מחופשה מגניבה וקצת שונה ממה שאנחנו רגילים בכל אופן.  

היות והחאן היה פעיל עד עכשיו בעיקר החורף, נטע ודני החליטו לפתוח מתחם צימרים חדש הכולל 5 צמירים מרווחים, מפנקים, קרירים ונפלאים, המלאים בכל הפסיליטיז שצריך על מנת להנות מחופשה מקסימלית.

אנחנו הגענו למתחם החדש שהוקם ממש לאחרונה ונמצא במעלה החאן באזור מבודד יותר, המאפשר למפונקים כמונו להנות מחופשה מדברית משודרגת והורסת.

מה היה לנו שם?

צימר יפה גדול ומרווח באווירה מדברית, עם מקלחת ושירותים נעימים, מטבחון פנימי וחיצוני, פינת זולה בחוץ, מקום למדורה והשוס? בריכה פרטית מהממת ומפנקת שצמודה לכל צימר, שמתחממת בערב וממתקררת במהלך היום, פשוט מושלם.

כל צימר ממוקם במרווח גדול אחד מהשני, כך שניתן להנות מפרטיות ומתחושת שקט מדברי מטריף. והנוף? עוצר נשימה, כזה שרוצים להישאר מולו כל היום.  

תכלס, היו לנו תוכניות לטיולים למקורות מים מיוחדים באזור, אבל כל כך לא רצינו לצאת מהצימר שהם די הצטמצמו בסוף. 

ובכל זאת, מה כן עשינו באזור?

כמו שהנסיעה הזאת הייתה קצת שונה כי היא הגיעה באיחור של בערך חודשיים אחרי שהיא הייתה צריכה להתקיים, אז גם הסיקור הזה יהיה קצת שונה כי הגענו לצימר ממש בשבוע שהתחילו לצאת מהסגר, ככה שהרבה מקומות באזור עוד היו סגורים. מה שאומר שברור שאגיע לכאן שוב כמה שיותר מהר וזה גם אומר שיש אומנם רק מעט המלצות, אבל תהיו בטוחות שהם הכי שוות! אוכל טעים וזריז – המעדנייה Route 90 מקום משפחתי חמים ונעים שמציע מגוון גבינות מ ע ו ל ו ת ואוכל טעים שמתאים לכל המשפחה, לצד יין נפלא ושירות מצויין. ישבנו שם לצד כוס יין טוב ונהנינו מאוכל טעים, שירות מעולה, אווירה כיפית ומלא פינוקים טעימים. בוקר מפנק – אצל מירית בעין יהב את הבוקר פתחנו בארוחה טעימה ומפנקת בבית המקסים של נירית בעין יהב. אין לתאר איזה ארוחה טעימה ומטורפת זאת הייתה, מלאה באוכל טעים, מושקע ובייתי שממש הזכיר לי את המיקאסה שלנו שעוד אירחנו בחצר הבית. אבא לא קם איתנו והפסיד את הסעודה הנפלאה, אבל למזלו מירית דאגה גם לו ופינקה אותו בקופסת אוכל שווה שהבאנו לו בחזרה לצימר.  מירית מבשלת אוכל שמגיע מהלב ומארחת קבוצות ומשפחות בהמון השקעה ואהבה, אז כדאי להזמין ולתאם איתה מראש אפשר גם טלפונית 054-5200514

קרירות באמצע המדבר 

המקום המהממם שבטח גם אתן ראיתן באינסטגרם שלי, הוא גב מי גשמים ענקי שקט ויפיפה, שנמצא בכניסה לעין יהב. נסיעה של עשר דקות מהחאן, הביאה אותנו לאואזיס אמיתי, מלא במים קררים ונעימים שפשוט אי אפשר לסרב להם. אם אתם הרפתקניים, יש שם גם לא מעט סלעים שאפשר לקפוץ מהם למים וזה פשוט תענוג. לצערי כשהיינו שם, יולי נפלה על היד והיינו צריכים לחזור מהר יותר לחדר, אבל חבשנו לה את היד והיא חזרה מהר מאוד לשכשך בבריכה של הצימר ושהתה שם שהות על גבי שעות. 

אז באמת, אי אפשר לתאר כמה נהנינו בחאן דרך הבשמים! זה לגמרי היה המקום הכי מדויק שיכלנו לנסוע אליו אחרי התקופה הזו בבית, להנות מהחוץ ומהמרחבים שכל כך היו חסרים לנו תקופה ארוכה.

אני יודעת שכבר לא מעט עוקבות שלי התחילו להזמין שם מקומות בעקבות הסטורי שהעלאתי באינסטגרם, מתי תורכם? אם הזמנתן, כמובן שאתן לגמרי חייבות – ואל אל תשכחו לתייג אותי בזמן שאתן יושבות בבריכה ומזכירות לי כמה גילוי המקום הזה היה תענוג אחד גדול.

כמה דגשים חשובים  על החאן לעוקבות שלי:

קודם כל ברור שאתן מציינות שהגעתן דרכי ותקבלו הנחה של 5% פלוס אופציה ללילה שלישי ב50% הנחה נכון ליוני הביקור בערבה חם מהרגיל לכן קחו בחשבון שאטרקציות מדבריות פחות באות לידי ביטוי בתאריכים האלו, יותר מומלץ לרבוץ בצימר ובבריכה וכמובן שזאת חוויה בפני עצמה. מחירי הצימר: לילה באמצע שבוע 700 שח לזוג לילה בסופשבוע 800 שח לזוג נפתחו הארוחות בוקר והערב של החאן וזה עובד נפלא וממש מומלץ מבעלי הצימר להתארגן על זה ולהזמין מראש. ממש חשוב לשים לב לפנות לבעלי הצימר באמצעות ווטסאפ- או במייל. הם עמוסים בפניות ולפעמים מתפספסים. איש קשר-  052-3666476 מייל- inndesert@gmail.com אינסטגרם של החאן  אתר 

בגדי הים שלי ושל הילדות מכאן 

המלצה כנה ואמיתית הם פשוט מעולים ומושלמים והיה לנו מאוד מאוד כיף להכיר ולהתנסות בהם. וכמובן לתמוך במותג ישראלי מקסים שמייצר ומפתח גזרות נוחות ומעולות לכל אמא ולכל ילדה

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *